0

 

Kjøpsbetingelser

Har du lyst til å skaffe deg sunne, deilige skjønnhetsprodukter? Så flott! Her er det du må vite om betaling og leveringsbetingelser;

Kjøpet er regulert av standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett.


Foretaksinformasjon

  • Selger: Skinlove.no
  • Firmanavn: Skinlove AS
  • Kontaktadresse: Villa, 6392 Vikebukt
  • E-post: kundeservice@skinlove.no
  • Tlf.: 951 58 188 (Daglig leder, ikke aktiv kundeservice)
  • Organisasjonsnummer: 998 089 158

 

www.skinlove.no er en nettbasert butikk for trygge og naturlige skjønnhetsprodukter og kosmetikk


Priser

Alle priser er i norske kroner og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bekreftelse av bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

For kunder i Sverige, Danmark, Svalbard og Finland vil merverdiavgift trekkes fra når du kommer til utsjekk i butikken (-25%). Vær oppmerksom på at ditt eget land kan legge til toll, importgebyr og merverdiavgift når varene krysser grensen. Les mer om dette HER for SverigeHER for Danmark og HER for Finland


Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.

 

Salgs- og leveringsbetingelser

Ekspedering av ordre

Når vi har mottatt din bestilling, vil du motta en ordrebekreftelse fra oss. Vi anbefaler at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til adresse, antall varer, varetype, pris osv. Skulle du oppdage at det ikke er samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, ber vi deg om å ta kontakt med oss så snart som mulig.


Leveranse i Norge

Vi har fire faste leveringsalternativer. Vi har fri frakt på alle bestillinger som leveres med Postens B-post (3-5 virkedagers levering). Ønsker du varene levert med A-post og 1-3 virkedagers levering har vi et fast fraktgebyr på kr. 39,-. Som virkedager regnes mandag - fredag. I tillegg til disse så kan du velge å få varene levert på jobben eller du kan få de levert på et spesifikt postkontor ut i fra ditt postnummer. Pris på de to sistnevnte alternativene justeres automatisk fra vekt på varene og hvor i landet du ønsker varene send.

B-post/gratis frakt skal alltid være et alternativ. 

Har vi gått tom for varer uten at dette er spesifisert i produktets beskrivelse ved bestillingstidspunkt og vi ikke kan skaffe dem i løpet av kort tid, vil du få beskjed om dette via epost. Er det noe som haster for deg så gi oss en melding om det når du gjør din bestilling så skal vi prøve og hjelpe deg. Ta kontakt via kundeservice@skinlove.no.

Som kunde er du selv ansvarlig for at du oppgir gyldig og korrekt leveringsadresse og mobilnummer. Bor du deler av tiden på en annen adresse så kan det lønne seg å registrere navnet ditt på denne adressen hos Posten. Må vi sende ut varer på nytt til deg på grunn av feil i adresse, påløper et ekstra fraktgebyr på kr. 39,-.

Leveringstiden for A-post (1-3 virkedager) og B-post (3-5 virkedager) er kun anslag fra Posten og ikke faste garantier. Som oftest kommer pakkene frem innenfor tidsfristene, men i perioder med mye trykk hos Posten så kan det være noe forsinkelser i leveringstid.


Leveranse og frakt i Sverige, Danmark og Finland

Vi sender varene med Bring/Posten Norge AS med A-post uten sporing. Pris per pakke er kr. 69,- til Sverige, Danmark og Finland. Leveringstid er ca 2-6 virkedager.

Er bestillingen din av en så stor vekt/størrelse at den ikke vil passe inn i våre standard pakkeformater vil vi kontakte deg for å finne den beste løsningen for levering. 

Har vi gått tom for varer uten at dette er spesifisert i produktets beskrivelse ved bestillingstidspunkt og vi ikke kan skaffe dem i løpet av kort tid, vil du få beskjed om dette via epost. Er det noe som haster for deg så gi oss en melding om det når du gjør din bestilling så skal vi prøve og hjelpe deg. Ta kontakt via kundeservice@skinlove.no.

Merket Karmameju kan vi ikke sende til Danmark. 

Som kunde er du selv ansvarlig for at du oppgir gyldig og korrekt leveringsadresse og mobilnummer. Må vi sende ut varer på nytt til deg på grunn av feil i adresse, påløper et ekstra fraktgebyr på kr. 69,-.

For kunder i Sverige, Danmark og Finland vil merverdiavgift trekkes fra når du kommer til utsjekk i butikken (-25%). Vær oppmerksom på at ditt eget land kan legge til toll, importgebyr og merverdiavgift når varene krysser grensen. Les mer om dette HER for SverigeHER for Danmark og HER for Finland

 

Frakt

Innad i Norge sendes alle våre varer tollfritt fra varelager i Norge. Vi sender varene fraktfritt som B-post med Posten Norge AS, eller mot et faktureringsgebyr på kr. 39,- for levering med A-post. Alle forsendelser sendes med sporing.

Er bestillingen din av en så stor vekt/størrelse at den ikke vil passe inn i våre standard pakkeformater vil vi sende varene med sporing via Posten/Bring. Du vil da få sporingsnummer tilsendt per sms eller epost. Dette koster ikke noe ekstra for deg som kunde.


Betaling

Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde å betale for din bestilling.

Vi har to betalingsalternativer hvor du kan betale for varene du bestiller umiddelbart: betaling med kort (foretas av Nets) eller betaling via Paypal. Vi godtar VISA, MasterCard og American Express.

Ønsker du å få varen tilsendt med en gang, men betale når du har fått den så har vi følgende to alternativer (kun for kunder i Norge):

 

 1.

Vi tilbyr AfterPay Faktura i samarbeid med arvato Finance AS. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med AfterPay faktura vil det påløpe et gebyr på NOK 9,-.

For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet. På bakgrunn av kredittsjekken vil det genereres gjenpartsbrev.

Faktura sendes på e-post. Ved forsinket betaling vil det bli sendt inkassovarsel og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Les mer om AfterPay Faktura her.

 

2.

Med AfterPay er det mulighet for å dele opp betalingen over tid. Du vil få tilbud om å dele opp betalingen når du mottar fakturaen og på www.myafterpay.no. Det er to alternative måter å dele opp betalingen på; konto eller delbetaling.

AfterPay Konto er en fleksibel måte å betale din faktura på og du velger selv hvor mye du ønsker å betale hver måned. Minste beløp å betale vil til enhver tid være basert på utestående balanse og er presisert på den månedlige fakturaen.

Priseksempel: 5000 kr o/ 9 mnd., effektiv rente 45,09 %. Samlet kredittkostnad blir 820 kr.

Med AfterPay Delbetaling velger du hvor mange måneder du ønsker å dele opp betalingen i. Du kan velge mellom 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder. På den måten vil du alltid ha kontroll på hva du skal betale per måned.

Priseksempel: 5000 kr o/ 12 mnd., effektiv rente 43,58 %. Samlet kredittkostnad blir 1009 kr.

Les mer om vilkårene for konto/delbetaling her.


Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden passeres og du som kjøper unnlater å overta en vare som er stilt til din disposisjon etter avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen.


Personopplysninger

Skinlove.no behandler persondata iht. personopplysningsloven. Skinlove.no selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for Skinlove AS som for eksempel fakturabetaling. I slike tilfeller inngås strenge avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten.


Kortinformasjon

Når du handler hos Skinlove.com, blir betalingen behandlet av Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for VISA, MasterCard/Eurocard og American Express. All kortinformasjon blir oppbevart iht. kortselskapenes regelverk.

 

Rutiner for retur av varer

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene ber vi deg ta kontakt med oss senest kl.11.30 påfølgende virkedag etter at bestillingen er gjort via nettbutikken for kostnadsfri avbestilling.


Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den gi Skinlove.no skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg reklamasjon. Skinlove.no vil deretter gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i forbrukerkjøpsloven.


Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra du mottar varene til å returnere disse til Skinlove.no om du vil benytte deg av angreretten. Du må bruke skjemaet for angrerett som finnes vedlagt eposten med ordrebekreftelsen. Etter at pakken er mottatt av Skinlove.no plikter vi, iht. angrerettsloven å refundere alle kostnader innen 14 dager. Ønsker du å returnere varen betaler du selv porto for retur. Produktet du returnerer må være i god stand. Se utfyllende informasjon på angreskjemaet.

Dersom du som kjøper ikke har mottatt angreskjemaet skriftlig enten på papir eller via epost, utvides angrefristen til tre måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Skinlove.no sin informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp. Salg til foretak omfattes ikke av forbrukerkjøpsloven. Les mer om angrerettloven.

Merk at eventuell forsegling ikke må brytes. Har du mottatt feil varer eller varer med feil, sender vi deg tilsvarende varer uten kostnader for deg


Garanti

Skulle du motta feil vare eller varer med feil, ber vi om at du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne med retur. Vi vil deretter sende deg en ny pakke med korrekte varer fraktfritt.


Kundeinfo

Som kunde hos Skinlove.no må du være minst 18 år. Er du yngre enn dette, er du nødt til å få en myndig person til å bestille for deg.