null

FAQ

 Jeg har lyst til å prøve naturlige produkter fra Skinlove, men jeg synes det er vanskelig å vite hvilke produkter som blir riktig for min hud og mitt behov. Hva gjør jeg?

Er det mulig å få prøve noen av produktene før jeg kjøper de inn i stor størrelse?

Jeg har hørt om en fornøydhetsgaranti på Pai Skincare, NUORI, Odylique og Living Nature. Hvordan fungerer de?

Hvorfor er ikke alle Skinloveproduktene sertifiserte økologiske?

Hvorfor anbefaler dere naturlige produkter spesielt til gravide og ammende?

Hvilke produkter anbefaler dere spesielt til gravide og ammende?

 

Er det noen produkter gravide IKKE kan bruke?

 

Hvordan kan jeg se hvilke produkter som ikke inneholder essensielle oljer?

Hvordan kan jeg se hvilke produkter som er egnet for veganere?

Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Kan man bruke flere rabattkoder, eller kombinere rabattkoder og rabattkuponger fra kundeklubben?

Kan dere pakke inn produktene i gavepapir og sende de rett til mottaker?

Jeg ønsker meg en type produkt dere ikke tilbyr eller har forslag til merker dere kunne tatt inn. Hva gjør jeg?

Hva er holdbarheten til produktene?

Kan produktene variere i farge og konsistens?

Det er rusk i bunnen av flaska, er det farlig?

Hvor lang leveringstid har dere?

Hvordan kan jeg betale for varene?

Har jeg angrerett på kjøp hos dere?

Jeg begynte nettopp med naturlig hudpleie og nå har jeg fått uren hud. Er dette normalt?

 

 

 

 

Hvordan finner jeg ut hvilke produkter som blir riktige for min hudtype?

For ansiktspleie har vi merket produktene etter hudtype slik at du kan filtrere ut produktene for den hudtypen du er ute etter. Når du er inne på f.eks kategorien "Rens", så kan du via filtermenyen hake av for produkter til en bestemt hudtype. Menyen finner du til venstre når du bruker PC/Mac og over produktene om du bruker mobil eller nettbrett.

Vi kan også hjelpe deg til å finne produkter:

  • Nederst til høyre ser du en hvit knapp med en snakkeboble i. Når vi er pålogget på chat kan du snakke med oss direkte her. Når vi ikke er pålogget får du mulighet til å sende oss en mail som kommer rett til kundeservice så får du svar innen 24 timer på hverdager og noen ganger i helgene hvis vi har kapasitet.
  • Du kan alltid sende oss en epost til kundeservice@skinlove.no. Vi svarer vanligvis på alle henvendelser innen 24 på hverdager og noen ganger i helgene hvis vi har kapasitet.

Når du kontakter oss angående produktanbefalinger er det nyttig om du beskriver huden din så detaljert som mulig til oss, samt forteller litt om hvilke produkter og hvilken rutine du eventuelt har i dag. Si gjerne også litt om hva du ønsker å oppnå med din hudpleierutine. 

 

 

 

Er det mulig å få prøve noen av produktene før jeg kjøper de inn i stor størrelse?

Vi skjønner at det kan være vanskelig og kostbart å kjøpe hudpleieprodukter på nett uten å få testet varene først. Det varierer noe hvilke vareprøver vi har tilgjengelig. Når du er i handlekurven vil du øverst finne en link til vareprøvene våre. Du kan velge å få med opp til 2 stk. gratis per bestilling.   

 

 

 

 

Jeg har hørt om en fornøydhetsgaranti på Pai Skincare, Odylique og NUORI. Hvordan fungerer deT?

Pai Skincare gir en 30-dagers fornøydhetsgaranti på sine økologiske hudpleieprodukter. Den fungerer slik: Er du ikke fornøyd med produktene etter 30 dagers bruk så vil vi enten bytte inn til et produkt fra Pai Skincare som vil passé huden din bedre eller vi vil gi deg pengene tilbake. Når du benytter garantien ønsker vi å vite litt om hvordan du har brukt produktene i rutinen din, hvor lenge du har brukt de og hva som gjør at du ikke er fornøyd. Send oss en epost til kundeservice@skinlove.no om du vil benytte garantien. 

Garantien gjelder kun en gang per produkt per bestilling. Du må ta kontakt med oss før det har gått 30 dager etter kjøpet av produktet for å kunne benytte garantien. 

 

NUORI gir en 30-dagers fornøydhetsgaranti på sine hudpleie- og hårpleieprodukter (Gjelder for produkter kjøpt fra 9.mars 2023). Er du ikke fornøyd med produktet etter 30-dagers bruk så vil vi enten bytte inn til et annet produkt fra NUORI som vil passe bedre eller gi deg pengene tilbake for produktet. Ønsker du å benytte deg av garantien vil vi gjerne vite litt om hvordan du har brukt produktet i din rutine, hvor lenge produktet har blitt brukt, hva som gjør at du ikke er fornøyd og ordrenummeret hvor du bestilte produktet. Send oss en epost til kundeservice@skinlove.no så hjelper vi deg.

Produkter hvor fornøydhetsgarantien benyttes må returneres til oss, vi dekker porto. Garantien gjelder kun en gang per produkt per bestilling. Ta kontakt innen 30 dager fra produktet er mottatt. Garantien gjelder ikke børster og kammer.

 

Odylique gir en 30-dagers fornøydhetsgaranti på produktene fra Odylique. Er du ikke fornøyd med produktene etter 30 dagers bruk så vil vi enten bytte det inn til et annet produkt fra Odylique som vil passe bedre eller gi deg pengene tilbake for produktet. Produktene må returneres til oss for erstatning i form av nytt produkt eller refusjon. Når du benytter garantien ønsker vi å vite litt om hvordan du har brukt produktene i rutinen din, hvor lenge du har brukt de og hva som gjør at du ikke er fornøyd. Send oss en epost til kundeservice@skinlove.no om du vil benytte garantien. 

Garantien gjelder ikke for produkter i reisestørrelser eller gavesett. Gjelder kun en gang per produkt per bestilling. Du må kontakte oss før det har gått 30 dager fra produktet er mottatt dersom du vil benytte garantien. 


 

 

Hvorfor er ikke alle Skinloveproduktene sertifiserte økologiske?

Det finnes mange gode økologiske sertifiseringer der ute og dette er vi utrolig glade for. Det er godt å se at flere og flere vil ta miljøet og folkehelsen mer på alvor. Likevel så er det ikke alle de økologiske sertifiseringene som vi synes er strenge nok. Det kan være at et produkt er sertifisert økologisk, men likevel tillater en “dæsj” med potensielt skadelige ingredienser. Derfor er ikke en økologisk sertifisering for oss nødvendigvis det beste stempelet på at dette er et produkt man trygt kan bruke.

Hovedfokuset vårt for trygg hudpleie går helt ned på ingrediensnivå. For oss er det viktig at hver enkelt ingrediens vurderes ut i fra det vi kan finne av tilgjengelig forskning på ingrediensen. Vi samarbeider tett med våre leverandører for å vite om alt som går i produktene vi selger. Vi vil vite hvor ingrediensene kommer fra og vi vil vite alt vi kan om hvordan ingrediensen virker i miljøet og på mennesker. Vi studerer hver eneste ingrediens vi tar inn i butikken, uavhengig av om den har en sertifisering eller ikke. Vi liker å kvalitetssikre alle produktene selv. 

 

 

 

 

Hvorfor anbefaler dere naturlige produkter spesielt til gravide og ammende?

Det meste vi smører på huden vår kan potensielt komme inn i kroppen vår. For gravide er det ekstra flere hensyn som bør tas for å beskytte livet som er i utvikling. Mange fokuserer godt på enkelte matvarer de skal holde seg unna i svangerskapet, alkohol og røyk/ snus, men det er like viktig å tenke over hva du smører på huden. Mange av ingrediensene i konvensjonell hudpleie og kosmetikk kan etterligne kroppens egne hormoner og på denne måten bidra til at fosterets utvikling kan bli forstyrret.  Man bør også være oppmerksom på at mange stoffer kan overføres til barnet via morsmelk. Selv om forskerne ikke kan konkludere om hva som gjør hva enda, så har vi valgt å være føre var. De stoffene som vi vet at kan være skadelige for mor og barn har vi valgt å utelate fra våre produkter.

Du kan lese mer om forskningen på bloggen vår. Du kan se en egen kategori for produktene vi spesielt anbefaler for gravide i vårt sortiment HER.

Er det noen produkter gravide IKKE kan bruke?

Hele vår nettbutikk er laget for å være trygg for alle og ikke minst for gravide, det ufødte og nyfødte barnet. Dette er faktisk utgangspunktet for at Skinlove ble startet. Mye konvensjonell hudpleie inneholder for eksempel syntetiske konserveringsmidler som kan ha hormonhermende og fosterskadende effekt. Du finner en liste over noen av disse ingrediensene HER. Under det første trimesteret skal man være forsiktig med mye, deriblant bruk av enkelte essensielle oljer. Grunnen til det er at dette er kraftfulle planteoljer som kan inneha medisinske effekter. Dette er det for lite forskning rundt enda så det er ikke noen som kan garantere om en essensiell olje er harmløs eller skadelig på dette tidspunkt. Vi har en egen kategori som heter Gravid. Produktene her kan brukes under hele svangerskapet. Fra andre trimester kan du fint bruke samtlige produkter i nettbutikken vår. 

 

 

Hvordan kan jeg se hvilke produkter som ikke inneholder essensielle oljer?

Vi har merket hvilke produkter som er uten essensielle oljer slik at du kan filtrere dem ut når du ser på produkter i nettbutikken. Når du er inne på kategorien Rens for eksempel så kan du via filtermenyen hake av for å vise produkter som er uten essensielle oljer. Menyen finner du til venstre når du bruker PC/Mac og over produktene om du bruker mobil eller nettbrett.

 

  

Hvordan kan jeg se hvilke produkter som er egnet for veganere?

Vi har merket alle produktene som er veganske slik at du kan filtrere dem ut når du ser på produkter i nettbutikken. Når du er inne på kategorien Rens for eksempel så kan du via filtermenyen hake av for å vise produkter som er vegansk. Menyen finner du til venstre når du bruker PC/Mac og over produktene om du bruker mobil eller nettbrett.

De produktene som ikke er veganske inneholder enten økologisk bivoks eller et melkeenzym fra kumelk. For øvrig er ingrediensene i aller største grad fra planteriket.

 

 

Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Ja, det kan du og det er en super gave til noen du er glad i. Klikk deg HIT for å kjøpe gavekort. Ønsker du en annen sum enn de som er tilgjengelige der så ta kontakt med oss på e-post eller på chatten, vi kan justere dette til dine behov. 

 

Kan man bruke flere rabattkoder, eller kombinere rabattkoder og rabattkuponger fra kundeklubben?

Man kan kun bruke én rabattkode per handel. Man kan ikke bruke både rabattkoder og rabattkuponger fra kundeklubben samtidig.

 

 

Kan dere pakke inn produktene i gavepapir og sende de rett til mottaker?

Ja, dette er en ekstra service som vi tilbyr gratis. Skriv en kommentar om dette i kommentarfeltet ved utsjekk, eller send oss en e-post på kundeservice@skinlove.no Ønsker du at vi pakker inn produktene og sender dem direkte til gavemottaker så må du skrive inn mottagerens adresse under leveringsadresse.

Vi ønsker å vite hva du eventuelt vil at vi skriver på lappen vi legger ved pakken samt hvilken adresse pakken skal leveres til. 

 

 

Jeg ønsker meg en type produkt dere ikke tilbyr eller har forslag til merker dere kunne tatt inn. Hva gjør jeg?

Vi er alltid interesserte i å høre hva du kunne tenke deg i en naturlig og trygg variant. Send oss gjerne en e-post eller kontakt oss på chatten om du har tips. 

 

 

Hva er holdbarheten til produktene?

Holdbarheten på produktene våre varierer. Produsentene merker eskene med "best før" dato, eller så vil det så på produktets flaske stå hvor mange måneder produktet er holdbart etter åpning. Du vil finne et symbol som ser ut som en krukke med åpnet lokk. Inne i krukken står det et tall. Dette tallet sier deg hvor mange måneder produktet er holdbart etter åpning. Spør oss gjerne om du er usikker på dette. Bilde av et timeglass betyr at produktet er best før utløpsdato.

 

 

 

 

Kan produktene variere i farge og konsistens? 

Naturlige produkter er laget av naturlige planter og urter. Når på året råvarene er høstet kan variere og slik kan ingrediensenes utseende også endrer seg gjennom året. Mange balmer og oljer kan også få en stivere konsistens hvis de står kaldt. Da er det bare å varme produktet lett i håndflatene før det smøres på huden. Andre produkter, som Soapwalla sin naturlige deodorant, kan bli flytende om de blir varme. Disse kan du røre lett og sette kaldt for å få tilbake den kjente konsistensen.

 

 

 

 

Det er rusk i bunnen av flaska, er det farlig?

Ingen av våre produkter har blitt tilsatt kunstige stoffer for å gi dem jevn konsistens eller utseende. Dette er vanlig å gjøre i mange konvensjonelle produkter. Disse stoffene kan ha skadelig innvirkning på helsen vår og derfor styrer vi langt unna slike. Økologisk hudpleie bør ofte ristes før bruk og dette står i såfall skrevet på flasken. Ruskene du ser er bare deler av de naturlige plantene og urtene som er med på å gjøre produktene næringsrike.

  

  

 Hvor lang leveringstid har dere?

Våre pakker sendes med Postnord og Posten/Bring. Vi har utsending av pakker to dager i uken; mandag og torsdag. Dagene for utsending kan periodevis avvike med 1-2 dager. Fra utsendingsdag er det en hastighet på levering på 2-5 virkedager. Som virkedager regnes mandag - fredag. For bestillinger med totalverdi inntil 599 kr har vi et fast fraktgebyr på 39 kr med Postnord Flere alternativer for frakt finner du her. Pakkene sendes med sporing. 

  

 

 Hvordan kan jeg betale for varene?

 

Betale med bankkort – Adyen

Vi tar Visa og Mastercard.

 

Vipps

Betal raskt og enkelt med Vipps.


Klarna
Betaling med faktura (via Adyen og Klarna)
Delbetaling med faktura (via Adyen og Klarna)

  

 

  

Har jeg angrerett på kjøp hos dere?

Her finner du alt om angrerett og retur.

 

 

Jeg begynte nettopp med naturlig hudpleie og nå har jeg fått uren hud. Er dette normalt?

Ja, dette er ikke unormalt dersom du tidligere har brukt “vanlig” hudpleie og kosmetikk. Når du går over til naturlig hudpleie vil huden ofte gjennomgå en detox-periode der huden skiller ut giftstoffer og urenheter som har blitt lagret i hudlagene. Mange konvensjonelle produkter kan tette igjen porene slik at ikke huden får puste. I naturlig hudpleie finner du ikke slike stoffer (som for eksempel mineraloljer) og urenhetene vil komme til overflaten. Denne perioden kan vare fra et par uker til over en måned alt etter hvilke produkter du har brukt før, hvilken sminke du bruker og hvilken hudtype du har. De aller fleste opplever at de får en finere og mer lettstelt hud etter denne perioden.

Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål og er usikker på om du har rett produkter til din hudtype.