null

Kjøpsbetingelser

Har du lyst til å skaffe deg sunne, deilige skjønnhetsprodukter? Så flott! Her er det du må vite om betaling og leveringsbetingelser hos oss;

Kjøpet er regulert av standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett.


Foretaksinformasjon

  • Selger: Skinlove.no
  • Firmanavn: Skinlove AS
  • Kontaktadresse: Daugstadveien 221, 6392 Vikebukt
  • E-post: kundeservice@skinlove.no
  • Tlf.: 951 58 188 (Daglig leder)
  • Organisasjonsnummer: 998 089 158

www.skinlove.no er en nettbasert butikk hvor du kan finne og kjøpe et bredt utvalg av naturlige, økologiske og veganske hudpleieprodukter og kosmetikk.


Priser

Alle priser er i norske kroner og vises inklusive merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bekreftelse av bestillingen og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt m.m.

Bestillinger sendes kun i Norge (ikke Svalbard/Jan Mayen).

Forbehold:

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel.

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Ekspedering av ordre

Når vi har mottatt din bestilling, vil du motta en ordrebekreftelse fra oss. Vi anbefaler at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til adresse, antall varer, varetype, pris osv. Skulle du oppdage at det ikke er samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, ber vi deg om å ta kontakt med oss så snart som mulig. Dobbeltsjekk at adressen stemmer og at du personlig er registrert på adressen du oppgir. 

Fra juni 2023 har vi utsending av bestillinger to dager i uken; mandager og torsdager. Noen unntak fra disse dagene kan sporadisk forekomme.

 

Leveranse i Norge

 

Vi leverer for tiden bare til adresser innad i Fastlands-Norge. Våre pakker sendes med Posten/Bring eller Postnord.

Pakkene sendes med sporing som du vil motta på en egen e-post etter at pakkene er sendt. 

Har vi gått tom for varer uten at dette er spesifisert i produktets beskrivelse ved bestillingstidspunkt og vi ikke kan skaffe dem i løpet av kort tid, vil du få beskjed om dette via epost. Er det noe som haster for deg så gi oss en melding om det når du gjør din bestilling så skal vi prøve og hjelpe deg. Ta kontakt via kundeservice@skinlove.no.

Som kunde er du selv ansvarlig for at du oppgir gyldig og korrekt leveringsadresse og mobilnummer. Bor du deler av tiden på en annen adresse så kan det lønne seg å registrere navnet ditt på denne adressen hos Posten. Må vi sende ut varer på nytt til deg på grunn av feil i adresse, påløper et ekstra fraktgebyr avhengig av leveringsmetode.

  

Frakt

Hos Skinlove er det gratis frakt når du handler fra 600 kr og velger PostNord Mypack Small.

Som kunde hos oss kan du ved utsjekk selv velge mellom fem leveringsalternativer.

1.POSTNORD Mypack Home Small (porto 39 kr, gratis ved handel fra 600 kr)

Pakken blir levert hos deg i løpet av 2-5 virkedager. Den blir enten levert rett i din postkasse eller lagt på dørmatten.

Om pakken leveres i postkasse eller på dørmatten, er ikke det noe som avgjøres av budet i leveringsøyeblikket, men er bestemt på forhånd i PostNord sine systemer ut fra gateadressen. Dersom postkassen er full, låst eller lignende, henges pakken i en vanntett pose med krok på postkassen. Alternativt tas pakken tilbake igjen for retur til avsender eller til nærmeste utleveringssted.
Utleveringene varsles med SMS.

2. POSTNORD Mypack Collect (porto 79 kr, gratis ved handel fra 1300 kr)
Pakken sendes til nærmeste utleveringssted i løpet av 1-5 virkedager. Mottaker får en hentemelding når pakken har ankommet og er klar for utlevering. Pakken blir sendt tilbake til Skinlove om den ikke har blitt hentet i løpet av 7 virkedager.

3. BRING Pakke I postkassen (porto 69 kr, gratis ved handel fra 1000 kr)
Pakken blir levert hos deg i løpet av 2-5 virkedager. Den blir levert i din postkasse.
Dersom postkassen er full eller ikke merket med synlig nummer og navn, vil pakken bli levert på nærmeste utleveringssted eller returnert til avsender.
Du vil få sporing og varsel når strekkoden skannes.

4. BRING Pakke til hentested (porto 89 kr, gratis ved handel fra 1600 kr)
Pakken blir levert til nærmeste hentested i løpet av 1-2 virkedager til store deler av det sentrale Norge. For øvrige deler av landet må 2-4 dager beregnes.
Mottaker får hentemelding på SMS, e-post eller i App. Hentefrist før pakken blir returnert til Skinlove er 7 dager.

5. BRING pakke levert hjem (porto 189 kr)
Pakken leveres i løpet av 1-3 virkedager.
Mottaker får SMS eller e-post om at pakken er på vei, og med forventet leveringsdag. Mottaker får mulighet til å endre uutleveringsdato, eller gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken på mottakers risiko hvis ingen er hjemme ved leveringstidspunktet.

6. Hente lokalt (gratis)
Om ønskelig kan pakken din hentes på Skobutikken Vestnes på Alti Vestnes Brygge. Dette er helt uten fraktkostnader. Om denne sendingen er valgt, vil vi levere pakken din der. Du vil få en epost når pakken er klar til å hentes og kan henvende deg til personellet i skobutikken.

 

Betaling

Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde å betale for din bestilling. 

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:

Betaling med kort (vi godtar Mastercard og Visa gjennom vår leverandør Adyen). Når du betaler med betalingskort håndteres transaksjonen av vår partner Adyen for å garantere rask og sikker betaling.

Betaling med Vipps (via Adyen og Vipps). 

Betaling med faktura (via Adyen og Klarna). Les mer om Klarnas Shoppingtjeneste her. Deres personvernerklæring ligger her.

Delbetaling med faktura (via Adyen og Klarna). Les mer om Klarnas Shoppingtjeneste her Deres personvernerklæring ligger her.

 

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden passeres og du som kjøper unnlater å overta en vare som er stilt til din disposisjon etter avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen.

Ved retur av varer i forbindelse med angrerett eller lignende ligger risiko for varen hos kunde. Vi anbefaler derfor strekt å benytte en fraktmetode som gir deg sporing og gjerne også forsikring på returer du gjør til Skinlove.

Personopplysninger

Skinlove.no behandler persondata iht. personopplysningsloven. Skinlove.no selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for Skinlove AS som for eksempel levering av pakker. Les mer om personvern hos Skinlove.no her.

 

Kortinformasjon

Når du handler hos Skinlove.no og betaler med kort eller Vipps blir betalingen behandlet av Adyen, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning for VISA og MasterCard. All kortinformasjon blir oppbevart iht. kortselskapenes regelverk.

 

Rutiner for retur av varer


Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den gi Skinlove.no skriftlig melding (e-post eller brev) om at du vil påberope deg reklamasjon. Skinlove.no vil deretter gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i forbrukerkjøpsloven.


Angrerett

Selv om du har mottatt varene dine så har du 14 dagers angrerett på alle varer. Denne gjelder fra tidspunktet du mottar varene på. 

For å benytte angreretten, ta kontakt med oss på kundeservice@skinlove.no og si fra at du vil benytte angreretten. Send deretter produktet i retur til oss og legg ved angreskjemaet (skjemaet finnes vedlagt eposten med ordrebekreftelsen). Etter at pakken er mottatt av Skinlove.no vil vi refundere deg for verdien av varen innen 14 dager. Ønsker du å benytte angreretten betaler du selv porto for retur av varen.  Produktet du returnerer må være i god stand og eventuelle forsegliner og plomberinger må ikke være brutt.

Kosmetikk er å anse som hygienevarer, ref. angrettsloven §22 g), og er derfor ikke egnet for retur dersom forseglingen er brutt etter levering. Dersom varene er skadet eller åpnet utover det som er nødvendig for å anslå varens art, egenskap og funksjon så vil verdien av varene kunne reduseres og vi kan kreve at du erstatter dette verditapet i form av redusert refusjon. Se mer informasjon på angreskjemaet.

Dersom du som kjøper ikke har mottatt angreskjemaet skriftlig enten på papir eller via epost, utvides angrefristen til tre måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med Skinlove.no sin informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp. Les mer om angrerettloven.

Adresse for retur er:

Skinlove AS

Daugstadveien 221

6392 Vikebukt

 

Ved retur av varer i forbindelse med angrerett eller lignende ligger risiko for varen hos kunde. Vi anbefaler derfor strekt å benytte en fraktmetode som gir deg sporing og gjerne også forsikring på returer du gjør til Skinlove.

 

Gaver og vareprøver ved kjøp


Velger du å returnere varer ved hjelp av angreretten skal eventuelle "gaver på kjøpet" og vareprøver, som du har fått av Skinlove i forbindelse med kjøpet også returneres.

 

Delvis retur av varer fra ordre med spesielle rabattbetingelser 


Handlet du varer til rabattert pris basert på totalsum av din ordre, som ved en kvantumsrabatt, vil refusjonen for returnerte varer justeres lik hva betingelsene ville blitt for den nye totalsummen av bestillingen din på kjøpstidspunktet. Handler du med andre ord over f.eks 2100 kr for å få 20 % rabatt, men returnerer varer slik at totalsummen din blir lavere enn den måtte være for å få rabatten, så vil du miste rabatten på gjenværende produkter i bestillingen og få redusert refusjon tilsvarende dette.


Handler du produkter under en «kjøp 3, betal for 2»-kampanje og ønsker å returnere et eller to av plaggene, vil rabatten bli tapt og du må betale full pris på varene du velger å beholde.

 

Garanti

Skulle du motta feil vare eller varer med feil, ber vi om at du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne med retur. Vi vil deretter sende deg en ny pakke med korrekte varer fraktfritt.


Kundeinfo

Som kunde hos Skinlove.no må du være minst 18 år. Er du yngre enn dette, er du nødt til å få en myndig person til å bestille for deg.